viernes, 26 de noviembre de 2010

CONCEPTES

La publicitat és una eina econòmica particular, ja que està destinada absolutament a la comunicació específica i té com a finalitat no sols proposar un producte com a resposta d’una demanda, sinó fer néixer al mateix temps la demanda com a resposta a un nou producte.
Els estereotips de bellesa són un bon exemple d’aquesta multitud de regles implícites de la societat que es transmeten durant el llarg període de socialització primària i que continuen essent transmeses per les diferents instàncies de socialització que l’individu adult recorre al llarg de la seva trajectòria.
El no respecte a aquestes regles, encara que siguin implícites, pot comportar l’exclusió del transgressor del grup social al qual pertany. Si la dona no se sotmet i no s’assembla a l’estereotip vinculat, pot patir processos d’exclusió per part dels altres i, com a conseqüència, poden aparèixer importants sentiments de culpabilitat. Per exemple, en una societat on estar prim es torna una norma implícita que cal respectar, no estar-ho pot portar a una posició d’exclusió.
La funció primordial de la socialització és crear una societat homogènia i conformista.
Les conseqüències d’aquest nou estereotip femení poden arribar a ser extremes. En la societat occidental han aparegut noves malalties psicològiques greus. L’anorèxia i la bulímia són exemples d’aquestes noves malalties nascudes per la importància creixent que prenen aquestes noves normes implícites de bellesa i de feminitat en la societat del segle xxi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario